- همیشه به دنبال بهترین باشید
این نخستین قانون برای برتری در هر کاری است، کیفیت است که شما و کاری را که ارائه میدهید برجسته میکند. برتری به معنای ارائهی کیفیتی فراتر از استانداردهای موجود است، چیزی که باید تبدیل به عادت شود تا اثر خوبی روی رؤسا و همکاران شما داشته باشد.
- قابل اعتماد باشید
امروزه، اعتماد کردن مسئلهی مهمی است و کسانی که بتوان به آنها اعتماد کرد، با سرعت به سوی حرفهای شدن پیش میروند. قابل اعتماد بودن، یعنی به انجام رساندن وظیفهای که به شما محول شده است در عین برآورده کردن انتظارات. این مسئله به ویژه در ارائهی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات ارزش و صداقت خود در طول زمان، میتوانید اعتماد رؤسا و همکارانتان را جلب کنید.
۳. مؤدب و محترم باشید
با دیگران رفتاری دوستانه و از روی ادب داشته باشید و در عین حال نشان دهید که به آنها سخاوتمندانه توجه میکنید. این کار باعث میشود تعاملات اجتماعی در محیط کار به درستی پیش برود، از بروز تناقض جلوگیری و همچنین احترام دیگران جلب شود. احترام، حس مثبت اعتبار و تمایزی است که نسبت به یک شخص یا سازمان ایجاد میشود، امری که در طول زمان محقق میشود در حالی که اقدامی کوتهفکرانه و از روی بیتوجهی میتواند در دم آن را از بین ببرد. برای حفظ احترام و اعتباری که شکل گرفته است باید پیوسته محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید.
- مسئولیتپذیر باشید
نسبت به کارها و اقدامات خود پاسخگو باشید. فارغ از اینکه عواقب آن مثبت باشد یا منفی، شما باید مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید.